
دربارهی این اثر، به قلم سینا صدقی میخوانیم:« «گروه موسیقی تهران» در سال ۱۳۷۲ توسط فریماه قوامصدری و علیرضا مشایخی تاسیس شد. از اهداف این گروه، آموزش و معرِّفى آهنگساز و نوازنده، و امکان طرح «موسیقى نو» در ایران بوده است. تأکید علیرضا مشایخى بر «موسیقى نو» از نقطهنظرهاى متفاوت، قابل بررسى و آثار او مصداقى از طرح بنیانى و مدوَّن «موسیقى نو» است. این آثار، بر پرسشهایى دربارهى چیستى موسیقى ایران، نسبت شرق و غرب و چیستى صدا گشوده هستند. گشودگى تفکُّر علیرضا مشایخى بر پرسش و آشکارگى پرسش در آثار او، سبب شده است تا «ایران» در اُفُق موسیقى به یک موضوع تبدیل شود. «شور» اپوس 15، «شرق ـ غرب» شمارهى 1 اپوس 45، «اِستِتیک ایرانى» اپوس 77، «میترا» اپوس 90، «سمفُنى ایرانى» ـ سمفُنى شمارهى 5 ـ اپوس 112، «سمفُنى شمارهى 8» اپوس 147، «مِرکورى» اپوس 196 و «تهران دوئال» اپوس 207 را مىتوان مثالهایى از این تبیین دانست. صورتبندیهاى علیرضا مشایخى از چگونگى طرح «موسیقى نو» در ایران و تبیینهاى حاصل از آن، بر بنیانى ایستاده است که در دورهى معاصرِ تاریخ موسیقى، بىسابقه بوده است: طرح انضمامىِ نسبت موسیقى و تفکُّر. این نسبت، در اصطلاح «موسیقى تفکُّر» خود را آشکار کرده است. به بیان دیگر، طرح «موسیقى نو» در تبیین «موسیقى تفکُّر» نهفته است و پس از شرح این نسبت، راه براى طرح «موسیقى نو» در ایران نیز، گشوده و هموار مىشود. به بیان دقیقتر، «موسیقى نو» رابطهى فراموششدهى موسیقى و تفکُّر را یادآورى و «موسیقى تفکُّر»، ضرورت «موسیقى نو» را آشکار مىکند.»
خلاصهآهنگساز: علیرضا مشایخی، علی گرجی، فرزیا فلّاح، اشکان خمسهپور، آرش عباسی، آزاد حکیمرابط
نوازندگانعلیرضا مشایخی
عنوان قطعاتمدیتاسیون-فردا، اپوس ۱۵۶ (علیرضا مشایخی)
پلیمًرفُز (علی گرجی)
پشت هیچستان (فرزیا فلّاح)
راهحلهای موازی (اشکان خمسهپور)
مخالف مغلوب (آرش عباسی)
دگرگون (آزاد حکیمرابط)
فرمتAudio Disc ناشرماهور
سال تولید1396
شماره پروانه یا مجوز65571
مرجع صادر کنندهوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نوع بسته بندیشیشه
تعداد دیسک1
تعداد قطعه6
سایر توضیحاتگروه موسیقی تهران