1. 8 کارت قدرت رو از بقیه کارت ها جدا کنید.
2. به هر بازیکن یک کارت قدرت بدهید.
3. بازیکنان بازی رو با سمت سبز رنگ "شکل تیک" کارت قدرتشون شروع میکنن.
4. یک "کارت پخشکن" انتخاب کنید و بقیه کارت ها رو بُر بزنید.
5. به هر بازیکن 7 کارت بدهید.
6. کارتهای باقیمونده رو "بهپُشت" و به عنوان"ستون کارت کشی" در وسط محوطهی بازی بذارید و یک "ستون کارتکِشی" تشکیل بدید.
7. کارت بالاییِ ستون کارتکِشی رو "رو" کنید و در کنار ستونِ کارت کشی بذارید تا "ستون کارت های سوخته" هم تشکیل بشه.( اگر یک کارت عملیات اومد، عملیاتش رو نادیده بگیرید و یک کارت دیگه رو کنید.)
8. بازیکن سمت چپ "کارت پخشکن" بازی رو شروع میکنه و بازی ساعتگرد پیش میره.
شما متوجه خواهید شد که برخی از کارت های کلاسیک دارای نماد "چَرخِش" روی آنها هستند. در بخش "کارت های قدرت" بیشتر در مورد اونها به شما خواهیم گفت.
بزن بریم اونو فلکس بازی کنیم!
در نوبتتون شما از شرّ یک کارت با بازی کردن اون به روی ستون کارتهای سوخته خلاص میشید.
اگر شما یک کارت منطبق با زمین در دستتون دارید میتونید اون رو به روی ستون کارتهای سوخته بازی کنید.
1. شما موقعی میتونید یک کارت بازی کنید که اون کارت حداقل با یکی از سه ویژگیِ کارتِ رویی دستهی کارت های سوخته تطابق داشته باشه: رنگ، عدد و یا نماد.
2. اگر یک کارت عملیات بازی کردید، عملیاتش رو انجام بدید (همهی عملیات ها رو در ادامه میبینید)
اگر شما یک کارت منطبق با زمین در دستتون ندارید، باید یک کارت از روی ستون کارتها بکشید.
1. اگر کارت جدیدتون قابل بازی بود، پس میتونید اون رو الان بازی کنید.
2. شما میتونید بجای کارت بازی کردن، کارت کشیدن رو انتخاب کنید، حتی اگر کارت قابل بازی ای توی دستتون دارید.
وقتی که شما یک کارت بازی کردید یا کشیدید، نوبت نفر بعدی میشه.
نکته: اگر کارتی در ستون کارتها باقی نمونده بود، کارتهای سوخته رو بُر بزنید تا یک ستونِ کارت جدید تشکیل بدید.
"اونو" گفتن
به محض این که دیدن فقط 1 کارت تو دستتون دارید، باید کلمه "اونو" را بلند بگید تا به بقیه بازیکنان هشدار بدید که دارید برنده میشید.
با این حال، اگر یادتون بره و قبل از اینکه بازیکن بعدی نوبتش رو بازی کنه، یک نفر زودتر از شما و با اشاره کردن به شما بگه "اونو" ، اون موقع شما جریمه میشین و باید 2 تا کارت بکشید!
برنده شدن
موقعی که یک نفر آخرین کارتاش رو بازی بکنه، برنده میشه. اون موقع است که باید دسته کارت رو بُر بزنید و یه دست جدید رو شروع کنید.
کارتهای فلکس
عادی
فلکس
هر کارت فلکس یک سمت "عادی" و یک سمت "فلکس" دارد.
هر کارت بهعنوان سمت عادیاش بازی میشه ، مگر اینکه بخواهید از سمت «فلکس» اون استفاده کنید. به عنوان مثال، کارت بالایی دستهکارتهای سوخته سبز است ولی شما هیچ کارت سبزی برای بازی کردن ندارید. اما شما یک کارت فلکس دارید که یک سمت زرد "عادی" و یک سمت "فلکس" سبز دارد، بنابراین میتونین از سمت "فلکس" اون استفاده کنید و اون رو به عنوان کارت سبز ای که تطابق داره بازی کنید. با این حال، بازیکن بعدی، باید سمت زرد رنگ و"عادی" کارت شما رو باید در نظر بگیره و مطابق با اون کارت بازی کنه، نه سمت "فلکس" سبز رنگ رو.
توجه: اگر سمت "فلکس" کارت رو انتخاب کنید و بازیاش کنید، سمت "عادی" یا "رنگِ بیضی وسط" کارت رنگی است که باید بازی رو با اون ادامه بدید، نه رنگ سمت "فلکس".
در بازی کارتهای عملیات آزاد نیز وجود دارند – برای جزئیات بیشتر بخش کارتهای عملیات رو ببینید.
کارتهای قدرت
کارتهای قدرت تعیین میکنند که آیا شما میتونید طرف "فلکس" یک کارت رو بازی بکنید یا نه. اگه کارت قدرت شما به سمت سبز رنگ "شکل تیک" باشد، شما میتونید از سمت فلکس کارتها استفاده بکنید. اگه کارت قدرتتون به سمت قرمز رنگ "شکل ضربدر" باشد، شما نمیتونید این کار رو انجام بدید.
بعد از اینکه شما از سمت "فلکس" یک کارت استفاده کردید، شما باید کارت قدرتتون رو از سمت سبز رنگ "شکل تیک" به سمت قرمز رنگ "شکل ضربدر" برگردونید. کارت قدرتتون به سمت قرمز رنگ "شکل ضربدر" خودش باقی میمونه تا اینکه:
. همهی کارتهای قدرت داخل بازی به سمت قرمز رنگ "شکل ضربدر" باشن. موقعی که این اتفاق افتاد، بازیکنان همه کارت قدرتشون رو به سمت سبز رنگ " شکل تیک" برگردونن.
. شما یک کارت با نماد "چَرخِش" بازی کنید.
. یک بازیکن یک کارت چَرخِش همگانی آزاد بازی کند ( قسمت کارتهای آزاد را ببینید )
اگر شما یک کارت با نماد "چَرخِش" بازی کردید، باید کارت قدرتتون رو برگردونید. یعنی اینکه اگر حتی کارت قدرتتون به سمت سبز رنگ "شکل تیک" بود، باید اون رو به سمت قرمز رنگ "شکل ضربدر" برگردونید و بالعکس.
اقلام همراه112 عدد کارت